28 Şubat 2014 Cuma

Balkabağı Tatlısı

Ben pek sevmiyorum ama henüz benim dışında sevmeyen birine rastlamadım. Çok sevilen ve faydalı bir kış tatlısı olan balkabağı tatlısını mevsimi geçmeden deneyin.

Balkabağı Tatlısı

Malzemeler:
-2 kg balkabağı
-1/2 kilo şeker
-Ceviz

Yapılışı:
-Kabağı yıkayın, dilimleyin, kabuklarını soyun, çekirdeklerini temizleyin.
-Benim gibi bunları yapmaya gücünüz yetmiyorsa satın aldığınız yere yaptırın.  
-Balkabağı dilimlerini çok küçük olmayacak şekilde bölün.
-Büyük çelik bir tencereye üzerine şeker serperek bir kat kabak bir kat şeker şeklinde yerleştirin.
-Damak tadınıza göre şekeri arttırabilirsiniz.
-En az üç saat mümkünse bir gece bekletin.
-Suyunu bırakan kabakları önce orta ateşte, suyu kaynamaya başlayınca kısık ateşte kabaklar yumuşayana kadar pişirin.
-Pişen kabakları tencereden alıp soğumaya bırakın.
-Soğuyan kabakların üzerine şerbetini ve cevizi koyarak servis edin.
-Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder