29 Ocak 2014 Çarşamba

Arpa Şehriye Salatası

Arpa şehriye salatasını bir kaç ay önce bir iş arkadaşıma yeni taşındığı evi için yaptığımız ziyaret sırasında yemiştim. Çok beğenip aklımın bir köşesine not etmiştim. Geçen gün buzdolabını açtığımda evde pek bir şey kalmadığını fark edip doyurucu olur diye arpa şehriye salatası yapmaya karar verdim. Dolapta kalanlarla yaptığım salatanın adını "evde ne varsa salatası" koydum.  Arpa şehriyesini haşlamak yerine sıvı yağ ile kavurup pilav gibi pişirdim. 

Arpa Şehriye Salatası

Malzemeler:
-1 su bardağı arpa şehriye
-2 adet haşlanmış baget
-1 adet közlenmiş kırmızı biber
-Salatalık turşusu
-Bir kaç dal taze nane
-Tuz, karabiber, kırmızı biber
-Sıvı yağ
-Zeytinyağı

Yapılışı:
-Arpa şehriyeyi sıvı yağda rengi dönene kadar kavurun. İki bardak kaynamış su ilave ederek pilav gibi pişirin.
-Pişirip soğuttuğunuz şehriyelerin içine doğradığınız tavuk, kırmızı biber, turşu ve naneleri ekleyin.
-Tuz, karabiber, kırmızı biber ve zeytinyağı ile karıştırıp, servis edin.
-Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder