16 Aralık 2013 Pazartesi

Elmalı Kek

Kreşte geçen hafta yerli malı haftası kutlamaları olduğundan veli ödevi olarak bana kek yapmak düştü. Kar nedeniyle kızlar iki gün kreşe gidemeyince ben de ödevimi unuttum. Aklıma geldiğinde ise alışveriş yapmak için çok geç olmuştu. Evdeki malzemelerle pratik bir elmalı kek hazırladım. Annem; "ben kek sevmem ama bu çok güzel olmuş" dedi. Kızlar ikişer dilim yedi. Kalanları kreşe götürdük :)





Malzemeler:
-3 yumurta
-1 su bardağı şeker
-1 çay bardağı elma suyu
-1/2 çay bardağı sıvı yağ
-2 bardak un
-1 paket kabartma tozu
-1 paket vanilya
-1 tatlı kaşığı tarçın
-1 adet elma

Yapılışı:
-Malzemeleri oda sıcaklığına getirin yani önceden dolaptan çıkarıp biraz bekletin.
-3 yumurtayı iyice çırpın, şekeri, elma suyunu ve sıvı yağı da ekleyerek çırpma işlemine devam edin.
-Ayrı bir kapta un, kabartma tozu, vanilya ve tarçını karıştırarak kuru karışımı hazırlayın.
-Kuru karışımı eleyerek sıvı karışıma ekleyin.
-Yağlanmış fırın kabına boşaltın.
-Fırın kabını biraz sallayarak karışımı iyice yerleştirin.
-Karışımın üzerine ince dilimlenmiş elmaları koyun.
-Önceden 170 dereceye ısıtılmış fırında pişirin.
-Pişirme kontrolü için bir kürdanı keke batırın, kuru ve hiçbir şey yapışmamış halde çıkıyorsa kekiniz pişmiştir.
-Üzerine pudra şekeri dökerek servis edin.
-Afiyet olsun.



2 yorum: