3 Mart 2014 Pazartesi

Tel Şehriye Salatası

Arpa şehriye salatası çok rağbet görünce bu seferde tel şehriye ile denemek istedim. Sonuç yine başarılı oldu. Daha önce de dediğim gibi bu tür salatalarda malzemeyi kendi ağız tadınıza göre istediğiniz gibi seçebilirsiniz. Ben evde ne varsa onları kullanıyorum. Böylece evdeki malzemeler de değerlendirilmiş oluyor. Şehriyeleri yine kavurup pilav gibi pişirdim ama bu sefer arkadaşımdan aldığım bir tavsiye ile şehriyelerin rengi dönünce tencereye rendelenmiş havuç ekleyip pişirmeye öyle devam ettim. 

Tel Şehriye Salatası

Malzemeler:
-1 bardak şehriye
-1 havuç rendesi
-1 küçük kutu mısır konservesi
-1 adet közlenmiş kırmızı biber
-Maydanoz
-Taze nane
-1 limonun kabuğu 
-Zeytinyağı
-Tuz

Yapılışı:
-Şehriyeyi yağda kavurun.
-Rengi dönünce içine havuç rendesini ekleyip biraz daha kavurun.
-2 bardak sıcak suyu ekleyip ocağın altını kısın.
-Kısık ateşte suyunu çekene kadar pişirin.
-Şehriye soğuduktan sonra doğranmış kırmızı biber, maydanoz, limon ve mısırı ekleyin.
-Zeytinyağı ve tuz ile tatlandırın.
-En son limon kabuğunu da rendeledikten sonra servis edebilirsiniz.
-Afiyet olsun.
  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder