14 Mart 2014 Cuma

Ballı Mısırlı Milföyler

Çocukların küçük lokmalar halinde yiyebilecekleri milföyler bunlar. Aslında orjinal şekli çok daha büyük ve güzel ama küçük olmaları iç malzemenin tadının daha iyi hissedilmesini ve bir çocuğun neredeyse tek seferde yemesini sağladı. 

Ballı Mısırlı Milföyler

İç malzemesi için konserve mısıra bal katıp püre haline getirdim. Hala var mı bilmiyorum ama bir ara alışveriş merkezlerinde haşlanmış mısırın üzerine bal döküp kağıt bardaklarda satarlardı. Ben de ondan esinlendim. Salata için aldığım mısırlar üçlü satıldığı için kalan mısırı da değerlendirmiş oldum. Bal ve mısır püresi o kadar güzel oldu ki ekmeğin üzerine sürüp yiyebilirsiniz. Başka tarifler için aklımın bir köşesine yazdım. Okulun sürpriz gününe göndermeyi planlamıştım ama kızlarım o kadar çok yedi ki gönderemeyecek kadar az kaldı. 

Malzemeler:
-1 kutu (üzerinde 215 gram yazıyordu) konserve mısır
-2 yemek kaşığı bal 
-Milföy hamuru

Yapılışı:
-Milföyleri oda sıcaklığında kıvrılabilir hale gelene kadar bekletin.
-Mısırları sudan geçirip, süzün. Bal ile karıştırarak el blendrından geçirip püre haline getirin.
-Fazla kabarmasını istemiyorsanız milföy karelerinin oklava ile üstünden geçin ( ben öyle yapıyorum).
-İç malzemeyi milföye bolca sürün.


-Karşılıklı kenarlardan içe doğru milföyü sarın.











-


-Sarma işlemi tamamlandıktan sonra 2 cm genişliğinde parçalar kesip fırın tepsisine yerleştirin.












-Önceden 150 dereceye ısıtılmış fırında milföyler kızarana kadar pişirin.
-Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder