26 Mayıs 2014 Pazartesi

Dana Pirzola

Antrikot dışında dana etiyle pek aramız yok. Esasen dana pirzola da antrikotun kemikli kesilmiş hali. Etin lezzetli olması için kasap tarafından dinlendirilmiş olması önemli. Hiç yememiş olmakla birlikte nasıl olur bir gün denemeliyim diye düşünür dururdum. Sonunda deneme fırsatı bulduğum için çok mutluyum. Tadıyla görüntüsüyle ortaya çok iyi bir iş çıktı. 

Dana Pirzola

Gelelim yapılışına; bir kiloluk bir dana pirzola parçasını zeytinyağı, tuz, karabiber ve sarımsak ile ovalayıp zamanım olmadığı için yarım saat kadar beklettim. Daha sonra yapışmaz bir tavada yüksek ateşte her iki yüzünü de mühürledim. Önceden 200 dereceye ısıtılmış fırında üzerini folyo ile kapatarak bir saat daha pişirdim. Fırından çıkartıp 10 dakika dinlendirdikten sonra dilimleyerek servis ettim. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder